Ontwikkeling

Innovatie

Structuur

Educatie

Creativiteit

Rekenen

  • Voor Basisschool groep 6/7/8, Voortgezet Onderwijs, MBO en PABO
  • Cijferen, hele getallen, breuken, meetkunde, verhoudingen en procenten
  • Basiskennis

Basisschool 6/7/8

Iedere basisschool heeft haar eigen methodes wat betreft rekenen. Ik zal er voor zorgen dat ik op de hoogte ben van de methodes die op de school van je zoon of dochter gebruikt worden. Door op het inschrijfformulier aan te geven met welke onderdelen bijles gewenst is (vraag dit eventueel aan de docent), kan ik de leerling zo goed mogelijk begeleiden door middel van oefeningen en voorbeeldtoetsen.

Voortgezet Onderwijs

In het schooljaar 2013/2014 krijgen alle leerlingen in het Voortgezet Onderwijs voor het eerst te maken met een digitale rekentoets in het (voor)examenjaar. De rekentoets zal onderdeel zijn van de hernieuwde zak-/slaagregeling die langzaamaan verzwaard wordt. De rekentoets is bestemd voor alle leerlingen, dus ook voor de leerlingen die geen wiskunde in hun pakket hebben. Cito organiseert ter voorbereiding van deze invoering een landelijke pilot waar veel scholen aan meewerken.

  • Vmbo: Rekentoets op niveau 2F (basisniveau rekenen van een 16-jarige)
  • Havo/vwo: Rekentoets op niveau 3F (basisniveau rekenen van een 18-jarige)

Om je hier op voor te bereiden kan ik je helpen met bijpassende rekenoefeningen en voorbeeldtoetsen.

MBO en PABO

Op de PABO krijg je in het eerste jaar gelijk te maken met een rekentoets. Ik kan je helpen voor te bereiden op deze toets met behulp van de boeken van ThiemeMeulenhoff en zelf samengestelde rekenopgaven, passend bij het onderdeel waar jij moeite mee hebt.

Recensies

Valentina Indaco - 18 jaar - PABO studente tweedejaars 5 december 2012

Eindelijk mijn rekentoets gehaald!

Rekenen is nooit een sterke kant van mij geweest. Ondanks dat, ben ik toch de PABO gaan doen. Ik had drie kansen voor mijn rekentoets. Mijn eerste twee kansen had ik verspild. Als ik mijn derde kans niet zou halen, zou ik van school weggestuurd worden. Ik moest opzoek naar hulp. Sharon heeft me geholpen om erachter te komen waar mijn knelpunten zaten. Het ging er niet om hoeveel sommen we maakten, maar of ik ze wel begreep. Daarnaast motiveerde ze me om thuis zelf sommen te maken. Ze merkte waarin ik vast liep en maakte werkbladen. Deze zouden we bespreken als we weer bij elkaar kwamen. Ik moest er zelf ook voor zorgen dat ik sommen meebracht die ik lastig vond. Kennis kwam ik bij haar halen, maar hiervoor moest ik dus wel zelf ook iets meebrengen. De bijlessen hebben voor mij gewerkt. Het motiveerde me om elke dag te gaan rekenen. Al was het maar even voor vijf minuutjes. Uiteindelijk heb ik mijn rekentoets gehaald!